söndag, september 28, 2008

En snigel på ögat?

Under en tid visades ofta TV-inslag där straffet "då får du en snigel på ögat" angavs. Jag kom precis på ett bättre straff. En snigel på ögat må vara nog så äckligt, men jag lovar att en säck med barnbajsblöjor är värre. Efter att ha bytt några barnblöjor med barnbajs, alla sorter, färger och lukter som bara kan förekomma från en barnbajsblöja, kan jag GARANTERA att det inte är nåt man vill befatta sig med i onödan. Än mindre få en hel säck tömd över sig.
Sådeså.

5 kommentarer:

Corundum sa...

Oooooooookej. Jag ger upp. Vad i hela friden har det där inlägget med någonting att göra överhuvudtaget? Jag fattar inte sambandet med... Öh... Något. Alls. ;)

Men du har inte fel.

Har du jobbat på äldreboende någon gång?

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Lollias sa...

Hörröduru! Ingen har nånsin kunnat anklaga mig för att vara varken logisk eller konsekvent, så gilla läget! :-)

Jag kom på straffet när jag skrev förra inlägget, och måste ju bara sprida min visdom... *flin*

listoplisto sa...

En bajsblöja på ögat...det vore riktigt evil faktiskt. Mycket bra tänkt! *S*

Lollias sa...

Tack! *bockar och bugar*
Jag gillar också idén med att slänga riktigt läskiga barnbajsblöjor på icke önskvärda element. Jag skulle vilja kasta en på utbildningsnämndens ordförande för tillfället, men jag misstänker att jag då skulle få ett besök både av farbror blå och tant vit med fina tröjan...

Sen är det ju skillnad på BABY och BARN. Babybajs är ju inte ens nästan äckligt. :-)

Corundum sa...

Mänskliga exkrementer är ALLTID motbjudande. Sorry. Måste lägga in ett veto här mot överdrivet baby-gullande. Jag är säker på att Blue eller Listoplisto kan backa upp mig. :)

/jag.
ordensmakt.blogspot.com